Jak připravit nemovitost k prohlídce
Chcete prodat svou nemovitost. Na inzerát se vám ozve několik desítek zájemců. Říkáte si, že prodej bude otázkou okamžiku. Realita je však jiná. Po prohlídkách se vám nikdo neozývá.
Toto je častý scénář neúspěšné nabídky. Přitom pravidla nejsou tak složitá, aby se jimi nešlo řídit.
Rozdíly ve psychologii prodávajícího a kupujícího
Na úvod je nutné říct, že je velký rozdíl mezi přístupem prodávajícího a přístupem kupujícího. Zamyslete se nad hlavními cíli jednotlivých stran.
Prodávající chce nemovitost prodat:
- za co nejvyšší cenu,
- v co nejkratším čase,
- při nejnižších možných nákladech.
Kupující chce nemovitost koupit:
- za rozumnou cenu,
- v co nejvyšší kvalitě,
- v hrubě definovaném časovém období, ale nespěchá na to.
Pokud srovnáte obě strany, můžete vidět, že prodávající má zcela jiné cíle než kupující. Je to chyba? Samozřejmě není. Důležité však je, aby si to prodávající strana uvědomovala a k prodeji s tím přistupovala.
Tip: Zjistěte cenu Vašeho bytu online výpočtem z naší kalkulačky
Kupující se o nemovitosti může dozvědět různými způsoby. O koupi se ale rozhoduje na osobní prohlídce. Proto je důležité, abyste předvedli nemovitost v celé své kráse. Jaké dělají prodávající chyby? Co na prohlídkách rozhoduje?
Jak by prohlídka rozhodně neměla vypadat
Prodávající je přítomen. Na prohlídku se nijak nepřipravoval – vždyť tam bydlí už 10 let. Ví výhody a nevýhody a počítá s tím, že je potenciálnímu zájemci řekne. Když zájemce zazvoní, pustí ho nahoru a prohlídka začíná.
Kupující je zaskočený. Na fotografiích vypadal byt krásně, ale osobní zkušenost si představoval úplně jinak. V bytě je stísněný prostor. V předsíni na věšáku visí jedna bunda přes druhou. V dřezu kuchyňské linky je nádobí, na skříňkách se nachází osobní fotky. Zeď v obývacím pokoji má zelenou barvu, což je shodou okolností barva, kterou kupující nemá rád. Vedle televize leží na pelíšku pes. Kupující má bohužel alergii, takže si prohlídku moc neužívá. Všude cítí psa.
Je téměř jisté, že kupující si tento byt nekoupí. Nedýchla na něj ta správná atmosféra, kterou si představoval z fotografií.
Jak vypadá prohlídka, která prodává
Prodávající probral prodej své nemovitosti s realitním agentem. Ten mu vysvětlil, s čím kupující na prohlídku přichází. Popsal mu tzv. efekt hotelového pokoje: „Představte si hotelový pokoj. Střídají se v něm desítky lidí za rok. Ale pokaždé, když tam přijde někdo nový, dýchne na něj čistota a vůně. Návštěvníci si pobyt užívají.“
Proto se prodávající rozhodl, že v celém bytě vymaluje, uklidí, schová osobní věci a na samozřejmě vyvětrá. Když se blíží čas prohlídky, v jednotlivých místnostech rozsvítí. Zbytek rodiny včetně zvířat odchází ven, protože někdo nemusí mít rád děti nebo může mít alergii na zvířata – čímž by mohl ohrozit prodej.
Kupující přichází. Vidí prostorný byt. Dýchá čerstvý vzduch. Čisté bílé stěny byt opticky zvětšují. Kupující si ihned představuje, jak by si byt vyzdobil podle svého.
Tip: Prodáváte nemovitost a potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Rozdíl mezi připraveným a nepřipraveným prodávajícím
Prodej nemovitosti je často podceňovaný. „Vždyť to zvládne každý,“ říkáte si. Jenže realita je jinde. Pokud chcete svou nemovitost prodat co nejjednodušeji, nejrychleji a nejvýhodněji, kontaktujte realitního agenta ve vaší lokalitě.
Mějte na paměti, že je důležité myslet na to, aby byl byt:
- čistý,
- uklizený,
- vyvětraný,
- světlý (rozsvícená světla, vymalováno na bílo).
Pokud tyto body splníte, bude se vám byt prodávat mnohem snadněji.
Nevíte si s prodejem Vaší nemovitosti rady? Vyplňte formulář, obratem se s Vámi spojíme a poradíme Vám nejvhodnější postup ve Vaší situaci.
- zasílání marketingových a obchodních sdělení a nabízení služeb společnosti CHIRŠ realitní kanceláře, jakož i jakož i dalších osob ze sítě realitních kanceláří CHIRŠ, vyhodnocování klientských dat, včetně jejich profilování, vytváření obchodních statistik a poskytování marketingových informací.
Tento souhlas uděluji na dobu 3 let, nejdéle však do doby jeho odvolání. Beru na vědomí, že mám právo udělený souhlas kdykoliv odvolat.
Udělením tohoto souhlasu současně potvrzuji, že jsem se seznámil/seznámila se Zásadami zpracování a ochrany osobních údajů a se všemi právy, které mi v souvislosti se zpracováním osobních údajů náleží.