Vzorový návod, jak napsat inzerát na prodej bytu
Ten, kdo intenzivně hledá nemovitost, prohlíží desítky či dokonce i stovky inzerátů denně. Prodávající by se proto měl hodně snažit, aby zaujal právě ten jeho.
Čím více lidí se totiž o prodeji vaší nemovitosti dozví, tím větší šanci máte, že prodáte váš dům či byt za maximální možnou cenu.
#1: Zadejte správně všechny parametry bytu nebo domu
Prodej nemovitosti se v mnohém podobá prodeji ojetého automobilu. Nejprve je třeba uvést přesné parametry, aby zájemce inzerát při filtrování snadno našel. Pakliže byste nějaký z parametrů chybně uvedli, mohlo by se stát, že se váš inzerát potenciálnímu kupci vůbec nezobrazí. Až všechny parametry zadáte (velikost, stav aj.), zkuste přemýšlet jako zájemce a byt vyhledat.
Tip: Přečtěte si, jak prodat byt.
#2: Struktura inzerátu na prodej nemovitosti
U rodinných domů vždy začínejte popisem lokality, následně přejděte ke stavbě jako k celku (počet pater, typ budovy aj.) a následně popište rok výstavby či rekonstrukce. Až poté přejděte k interiéru, dispozicím a vybavení.
U bytů postupujte přesně naopak. Začněte dispozicí, následně se věnujte domu a až na závěr lokalitě. Nezapomeňte uvést ani užitnou plochu, náležící příslušenství (lodžie, sklep, garážové stání), patro, technický stav a rok rekonstrukce.
Tip: Zjistěte, proč používáme tzv. "Moderní obálkovou metodu"
U bytů i u rodinných domů před závěr uveďte, jaké vybavení v nemovitosti ponecháte, výši poplatků a orientaci oken na světové strany. Cena nemovitosti a doplňující informace k podmínkám koupě patří vždy nakonec.
#3: Detaily si nechte na osobní prohlídku
Při popisu nemovitosti se vyhněte otřepaným a nic neříkajícím frázím např.: “veškerá občanská vybavenost v místě”. Raději pište konkrétní údaje “zastávka MHD 120 metrů od domu, nejbližší supermarket Billa 200 metrů daleko aj.”
Zmiňte jen to nejdůležitější, není třeba zahltit čtenáře informacemi. Podrobnosti si nechte na osobní prohlídku.
#4: Vyhněte se superlativům “moderní, luxusní, hezký”
Většina lidí už na tyto vychvalovací fráze neslyší. Za vše by měly hovořit spíše perfektní fotografie v profesionální kvalitě. Pár efektivních fotografií nahradí milion slov.
Tip: Podívejte se, jak píšeme izneráty u nás.
Poznámka k ceně: Pokud někdo kupuje byt od přímého prodávajícího (bez realitní kanceláře, kupující očekává, že nemovitost bude o tuto provizi levnější. Proto zvažte, zda není vhodnější svěřit prodej realitní kanceláři, která za vás zároveň vyřídí i veškeré smlouvy. Provize navíc zahrnuje další náklady spojené s prodejem.
Tip: Přečtěte si, co o nás píší klienti.
Chcete zjistit jak Vám při prodeji Vašeho bytu můžeme pomoci? Vyplňte formulář a my se Vám obratem ozveme s bližšími informacemi.
- zasílání marketingových a obchodních sdělení a nabízení služeb společnosti CHIRŠ realitní kanceláře, jakož i jakož i dalších osob ze sítě realitních kanceláří CHIRŠ, vyhodnocování klientských dat, včetně jejich profilování, vytváření obchodních statistik a poskytování marketingových informací.
Tento souhlas uděluji na dobu 3 let, nejdéle však do doby jeho odvolání. Beru na vědomí, že mám právo udělený souhlas kdykoliv odvolat.
Udělením tohoto souhlasu současně potvrzuji, že jsem se seznámil/seznámila se Zásadami zpracování a ochrany osobních údajů a se všemi právy, které mi v souvislosti se zpracováním osobních údajů náleží.
Datum zveřejnění: 31.08.2022