5 důvodů, proč reklamní cedule, či plachta „Na prodej“ prodává nemovitosti ze všeho nejlépe?
1. Byt si často koupí někdo z okolí
Typická scéna, kterou zná každý realitní makléř: otevře okna bytu a přemýšlí, kam má vývěsku s nápisem “na prodej” umístit. Plachtu obdélníkového tvaru - často nemalých rozměrů - je třeba přivázat za všechny čtyři rohy a nejlépe ještě za pár bodů uprostřed. Jakmile se makléř do akrobatického kousku zvaného “věšení plachty” pustí, začnou se kolemjdoucí otáčet a v okolních oknech hýbat záclonky.
Tamtamy začínají pracovat a lidé v okolí si začínají šeptat, že “v tom domě vedle se něco prodává”. Mnozí z nich začnou žhavit internet a hledat, za kolik je byt dostupný, a přemýšlí, zda by bylo v jejich finančních silách byt koupit - do budoucna pro své děti, příbuzné, kamarády nebo na pronájem.
Vývěska “na prodej” umí zacílit na ty osoby, které mají osobní vazbu k dané lokalitě. Jedná se o nejlepší skupinu kupujících, protože bývají ochotní zaplatit maximum a udělají vše proto, aby jim byt neutekl.
Tip: Uvažujete o prodeji Vašeho bytu? Přečtěte si jak prodáváme v CHIRŠ.
2. Inzerát na internetu se často ztratí mezi desítkami dalších
Přemýšlejte jako kupující. Ten, pokud hledá byt ke koupi, obvykle začíná tím, že si otevře internet, kde najde desítky nebo až stovky inzerátů. Některé z nich se na různých inzertních portálech opakují (někteří prodejci dávají tentýž inzerát prakticky na veškeré inzertní portály) a naopak jiní inzerenti sázejí pouze na jeden portál, a to - v horším případě - ještě nějaký bezplatný. V takové záplavě nabídek se jeden byt (možná i ten váš) snadno ztratí.
3. Hůře se žádá o slevu
Lidé, kteří usilují o koupi bytu v lokalitě, kde sami bydlí, budou ochotní zaplatit vyšší cenu - resp. budou ochotni akceptovat nabídkovou cenu. Pověšená vývěska “na prodej” navíc působí psychologicky. Zájemce nabude dojmu, že je o nemovitost velký zájem, a bude mít strach, že byt koupí někdo jiný. Proto udělá vše, aby si byl schopný zajistit financování požadované kupní ceny.
Tip: Zvažujete financování hypotečním úvěrem? Vyzkoušejte naší hypoteční kalkulačku.
4. Reklama 24 hodin denně 7 dní v týdnu
Vývěska “na prodej” nepotřebuje spát ani jíst, a je proto schopná pro vás pracovat nonstop. A je téměř zadarmo (pokud nepočítáme náklady na její vyhotovení)! Jiné reklamy - jakými je inzerce na internetu apod. - bývají totiž většinou placené. Kolemjdoucí ji uvidí pokaždé, když projdou kolem. Váhavým zájemcům, kteří se často pohybují po okolí, může nápis neustále připomínat, že nabídka je stále aktuální. Někteří lidé potřebují více času, než se “rozhoupou k nějaké akci”. Díky tomu, že mají informaci o prodeji neustále před očima, tak možná nakonec zvednou telefon a zavolají. A kdo ví, třeba byt i koupí - a to za plnou cenu.
5. Ušetří váš čas
Ti, kteří viděli vývěsku a zavolají, zákonitě museli dům vidět a znají okolí. Není proto možné, aby je zklamal stav domu, lokalita nebo nepěkný výhled z okna. Tím se tato skupina liší zásadním způsobem od té, která viděla inzerát pouze prostřednictvím internetu, a od těch, kteří se nazývají “realitními turisty” (lidé chodí na prohlídky, ačkoliv neví, co přesně hledají, pokud tedy vlastně vůbec něco hledají). Ušetříte si tak čas s prohlídkami, kam lidé přijdou na základě inzerátu a kde tím, co je odradí, bude právě okolí.
Přemýšlíte o prodeji vašeho bytu? Domluvte si s námi bezplatnou konzultaci!
- zasílání marketingových a obchodních sdělení a nabízení služeb společnosti CHIRŠ realitní kanceláře, jakož i jakož i dalších osob ze sítě realitních kanceláří CHIRŠ, vyhodnocování klientských dat, včetně jejich profilování, vytváření obchodních statistik a poskytování marketingových informací.
Tento souhlas uděluji na dobu 3 let, nejdéle však do doby jeho odvolání. Beru na vědomí, že mám právo udělený souhlas kdykoliv odvolat.
Udělením tohoto souhlasu současně potvrzuji, že jsem se seznámil/seznámila se Zásadami zpracování a ochrany osobních údajů a se všemi právy, které mi v souvislosti se zpracováním osobních údajů náleží.
Datum zveřejnění: 17.02.2022